Lyckan

 

MH

5/3/2010

0 Comments

 
Idag har vi haft en heldag i skogen. 
Sussie kom ju i onsdags kväll med Immer och de har bott hos mig och Cissi sen dess. 
I fredags var vi ute på Ekerö och gick lite i skogen så de skulle känna sig lite mer hemma idag. 
Väl där träffade vi på Carina, Åsa med Izor och Erika med Ilex också. Jätteroligt!
Indo var duktig, kunde ligga still utan att tjafsa och kunde även gå en kort sträcka med fot. Han har ju varit odräglig bland andra hundar så för mig är det kanon att han kan fokusera iaf lite på mig med massa störning. 

Imorse ringde klockan på 06.15 och då var jag inte glad. 
Vi tog allt vi skulle ha med oss och våra monster och begav oss en timme senare till Mälarö BK. 
Mötte upp Izor, Ilex, inox, ivra och Inca. Så stora och fina alla blivit!
Har inte sett flera av dem sen kennellägret och de har verkligen växt sedan dess. 

Turordningen på MHt var, inox, izor, immer, indo, ilex. Lunch, Inca och sist ivra. 
När immer gjorde sitt MH så tog jag ut indo en sväng. Chillade lite, lekte och bara försökte peppa både honom och mig själv. Var lite nervös och när allt krånglade med chipet så kände jag mig inte gladare direkt. 
Direkt vi hade sagt hej till testledaren så släppte allt dock. Indo var ju jättebra! Stackarn som inte har en matte som tror högre om honom, måste skärpa mig!

Han hälsade på testledaren, följde med utan problem och var neutral när han hanterades. Under leken så var han aktiv men lite seg. Måste träna upp lite fart på honom, eller kraft. Vet inte riktigt vad jag ska kalla det. 

Nåväl. gick vidare till haren.. Han sprang inte efter första gången, fick följa med han runt banan och sedan sprang han. Var lite tveksam men sedan försökte han slita loss haren och ta med den. Är rätt glad att han inte är så inne på jakt ;)

Sedan hoppade åsa som var figurant ut i skogen och lockade på indo med lek.. Lite tveksam var han men mycket mer framåt än jag trodde. Han sprang och lekte men när han väl fått trasan så behöll han den för sig själv. Kom dock inte tillbaka till mig utan höll sig vid figuranten. 

Nästa moment var overallen. Jag såg ju inte så mycket vad som hände där. Men han gjorde en undanmanöver men vek tydligen inte undan blicken. Hörde att han skällde till några gången. Han kom fram först när jag satt på marken och skrapade lite och pratade med honom. Men släppte det fort och gick förbi utan problem. 

Nästa var skramlet och där så stannade han bara till kort och brydde sig inte ett jota. Han gick fram när jag stod bredvid skramlet. Han gick inte fram innan för att han var ointresserad. 

Momentet efter var spökena. Där stod han framför mig hela tiden, skällde och varnade båda spökena. Jag vet att indo inte backar så lätt men trodde nog att han skulle fega lite och ställa sig bakom mig men han stod pall. Imponerade på mig gjorde monstret iaf :D
När jag gick fram och pratade med ena spöket kom han fram och tog själv kontakt. 

Han fick leka igen. och denna gången gick han igång bättre. Han hade peppats av MHt och var mycket mer aktiv i leken. Otroligt roligt och beskrivaren sa att hon tyckte det var roligt med indo för man såg hur han växte under hela resan. 

Sist ut var skotten.. Då fick han leka med mig samtidigt som de sköt två skott. Han vände inte ens blicken. Otroligt. Döv troligen ;) 
När vi bara skulle stå still så kollade han mot ljudet och fortsatte försöka hitta något ställe att pinka på.. :D

Var iaf en fantastisk dag och jag hade det väldigt roligt!
Tack Carina och alla kullsyskon och figuranter som gjorde dagen så bra!




Leave a Reply.