Lyckan

 
 
Min hund är fantastisk!!

Om två veckor ungefär kommer vi köpa bil, då blir det klubben nästa!
Ska bli så skönt!!!
Hunden lever och frodas. 
Vi tränade intensivt när vi gick kurs och han utvecklades mycket. 
Nu tar vi det lite lugnt med träningen men det blir lite lydnad per vecka iaf. 
Vi hade tänkt att debutera på appellen i år, men det blir till våren istället :)
Indo påverkas mycket av tikar och är otroligt "jobbig" när vi är ute och går eller tränar. 
Han har noll fokus oavsett vad jag gör (om jag inte går därifrån) och går konstant med nosen i backen. Han dreglar friskt och drar om vartannat. Han är väldigt tjutig periodvis. 
Vi tog beslutet att kemiskt kastrera honom så han fick i torsdags en spruta av herr veterinär. 
Det ska ta ca en vecka innan det börjar verka så vi får se om det ger någon effekt. 
Tanken är att vi skall hinna träna ordentligt medan den sitter i, ca 5mån för att få bukt på de få problemen vi har :)
Man får ju dock inte tävla under den tiden men det gör oss ingenting. Som han är nu är det otroligt svårt att vara bland tikar ändå. 
Vi får se hur det blir. Vill inte kastrera honom "ordentligt" då han är en fantastisk hund, ett otroligt fint exemplar av en aussie. 
Han är snäll och gosig. Han är jättebra i spåret och skulle säkerligen varit det på plan om matte varit lite duktigare :) 
Han är familjekär och trygg och älskar människor och andra djur. Han är dock reserverad mot främlingar som är för på, han är en hund med stor integritet och som vill komma fram i hans eget tempo. Han har ingen dålig vakt i sig utan låter bara om någon går på dörren. 
I sommar ska vi ställa honom ordentligt på SBK utställningar då han fått fin kritik tidigare.
Jag hoppas att jag skall bli duktig nog så jag kan meritera upp honom och om  det passar sig i framtiden eventuellt kunna ta valpar på honom. 


Nu har ni fått en liten uppdatering. 

Kram från oss




Leave a Reply.