Lyckan

 
 
Ja, jag har ju haft valp förut. Och då var jag dessutom ensam, men oj vad man förträngt. Jag kommer inte ihåg någonting..
Frågar mig själv hela tiden "gjorde jag såhär?" "ska det verkligen vara såhär"..
Men, det ska det ju. Det ska rännas i den där hissen nästan två gånger i timmen, för att sedan precis vara inne 5 minuter innan han kissar på golvet.
Haha. Men det är underbart.
Cissi fick ta första natten, det betyder ju att det är min tur i natt. hmm. Tur att vi har sovit "middag" med valpen nästan två timmar.

Det gick bra i bilen hem igår. Vi åkte direkt från uppfödaren till mina föräldrar där vi mellanlandade ganska många timmar. Loui bara stormade in, upp i min systerdotters knä och pussade/bet henne i ansiktet och håret, för att sedan vidare till nästa. Ingen skygg valp här inte.

Han charmade alla som ni nog förstår. Jag menar, ett svart litet yrväder som bara är fullt ös medvetslös för att sedan däcka stående, vem kan motstå det?

Han gick mot antingen tidningarna eller dörren när han blev kissnödig, vilket gjorde det lite lättare för oss. Sen lever vi efter regeln, efter mat, sov, lek och vatten så går vi ut. Någorlunda iaf.

Ute var han lite skeptisk, indo kom i 190 och skrämde in lillskiten under mammas bil. Stora hunden har inte riktigt vant sig vid att man inte bara kan köra på, han är ju för liten.

Appropå det så är indo duktig med valpen men lite tveksam. Man hör lite morrande då och då när han kommer för nära. Men det är klart, han är ju så liten och läbbig.

Ligisten är helt tokig stundtals. Sliter i allt han kommer åt och hugger bara rakt mot det han kommer åt. Jag skriker till lite lätt "aj" och då tittar han som att "men vadå, vad hände". Cissi härdar ut, men jag har ingen lust att bli punkterad. :D

Sen är det ju väldigt härligt det här med 8 våningar upp och ner.
Hissen går varm.

Det är ju lite knepigt det här med prommenader eftersom indo måste få sitt också. Han fick en långis med mig på förmiddagen, kiss med valpen, sen gick vi tillsammans vilket var kul. Loui fick hänga med i famnen och gå om vartannat.
Han är ganska följsam och går vi bara så hänger han på i full galopp.
Han strosar gärna omkring och är inte rädd av sig utan upptäcker gärna på egen hand, precis som indo när han var valp.

Kopplet var ingen höjdare att få på sig och det såg ut som man fångat en tjur ungefär. Eller en vild häst. Men, halsbandet har han fått ha på sig, och kliar och kliar och kliar, men tjuter inte lika mycket över det.
Imorgon fortsätter "koppelträningen".

Nu har cissi precis gått med indo själv, och jag försökte göra pizza. Jättelätt med en valp som utforskar allt utom där jag är.

Här kommer lite bilder :)

Kram Ammi


Picture
Picture
Picture
Picture
Picture
Picture



Leave a Reply.