Lyckan

 
 
Den här lille är en handfull alltså.
Men ack så söt.

I natt innan vi skulle sova så fick han ett "dampryck". Var heeeelt rabiat i 10 minuter innan han däckade.
Han är duktig och kissar inte inne mycket. Eller så är det vi som är duktiga? ;)
I natt var det dock en gång, men det är inte så konstigt ändå. Han är ju så liten.

Halsbandet är han fortfarande grymt störd av, för att inte tala om när kopplet åker på. Då är det protester.

Han använder tänderna på ett helt annat sätt än vad Indo gjorde.
Det monstret ska vi inte ens tala om när han var valp. Fy tusan! Han bara högg, högg, högg. Hela tiden och tills blodet rann. Mentalt sammanbrott var nära.
Den här snutten är bra på det sättet, han gnager mer. Men hittar också lite mer grejer att gnaga på. Indo tuggade ju bara på oss.
Vi funderade på varför det var så tyst igår när vi lagt oss i sängen, jo. Det var ju för att han låg och gnagde på resårbotten. Haha.

Lille loui är otroligt söt när han bara sitter, för han ser ut som en stubbe. Helt plötsligt slår han ner rumpan, och där sitter han fast.

"inkallningen" går lite framåt, han kommer lättare ute när man låter massa konstiga ljud. Även relationen med indo går framåt.
Loui hoppar nu och försöker leka med indo, även om den stora inte är så förtjust i det. Han försöker även söka mer närhet och springer ofta dit indo är.

Valpkursen på sthlms avd bk börjar den 10/3. Exakt när de blir 16 veckor. Cissi tänkte gå på den med Loui.

Det börjar även en agility grundkurs som Indo ska få gå på den 23/2, men jag vet inte vem som ska gå den med honom. Jag vill att Cissi ska gå eftersom jag behöver fokusera på lydnaden och brukset. Men vi får väl se.

Som jag njuter när jag får vara med mitt stormonster ensam nu. När vi går på en promenad och han fullkomligt tigger min uppmärksamhet. Min fantastiska!
Sen valpen kom känns han så lugn och mogen. Stabil men busig.

Kommer in med lite bilder senare! :)
Kram
1/17/2011 11:13:26 pm

Ja, när det blir tyst ska man alltid bli misstänksam ;) Kul att läsa bloggen och se vad ni har för er. Puss till Loui från oss <3

Reply



Leave a Reply.